SAP umożliwia firmom analizowanie zachowań klientów w mediach społecznościowych w czasie rzeczywistym

Nowa aplikacja analityczna SAP® Social Contact Intelligence wykorzystuje siłę platformy SAP HANA® do lepszego rozumienia zachowań klientów w mediach społecznościowych

WARSZAWA — 24 września — firma SAP udostępniła aplikację analityczną SAP® Social Contact Intelligence, opartą na platformie SAP HANA®. Nowa aplikacja umożliwia wgląd w analizę nastrojów konsumentów i historię ich kontaktów z firmą zarówno w kanałach społecznościowych, jak i w pozostałych systemach firmowych. Dzięki temu firmy mogą skuteczniej targetować i odpowiednio dywersyfikować swoje działania.

Wyzwaniem, przed jakim stają dziś specjaliści odpowiedzialni za sprzedaż, marketing i obsługę klientów, jest dostęp i analiza wielkich ilości danych, które są gromadzone nie tylko w rozproszonych systemach informatycznych wewnątrz firm, ale też w serwisach społecznościowych pozostających poza ich zasięgiem. Przez to specjaliści od marketingu i sprzedaży często bazują na nieaktualnych informacjach i mogą przeoczyć okazje do przeprowadzenia działań typu cross-selling i up-selling. Zaś strategiczne decyzje, które mają na celu zachęcenie i zaangażowanie obecnych i przyszłych klientów, oparte są niejednokrotnie na intuicji.

Z pomocą SAP Social Contact Intelligence procesy te mogą przebieać inaczej. Specjaliści od marketingu będą w stanie przygotowywać kampanie w oparciu o aktualne nastroje użytkowników serwisów społecznościowych. Dzięki temu zidentyfikowanie liderów opinii i targetowania działań staje się prostsze, a przychody mogą być większe. Dodatkowo osoby odpowiedzialne za sprzedaż mogą mieć głębszy wgląd w zachowania konsumentów. Tego typu wiedza z kolei, umożliwia szybkie zidentyfikowanie najbardziej wpływowych i odpowiednich liderów opinii dla danej promocji. Oprócz tego działy obsługi klienta będą w stanie analizować na bieżąco zamieszczane w serwisach społecznościowych opinie, proaktywnie identyfikować potencjalne źródła kryzysów i podejmować środki zapobiegawcze.

SAP Social Contact Intelligence jest częścią rozwiązania SAP® Customer Engagement Intelligence, na które składają się aplikacje oparte o platformę SAP HANA® umożliwiającą wgląd oraz analizę danych klienta w czasie rzeczywistym. Dzięki temu działania marketingowe i sprzedażowe mogą być spersonalizowane i stargetyzowane, przyczyniając się tym samym do podniesienia zysków. Oparcie SAP Customer Engagement Intelligence na platformie SAP HANA daje jeszcze inne korzyści. Osoby odpowiedzialne za sprzedaż, marketing i obsługę klientów mogą wykorzystywać potężne analizy tekstów oraz silników predykcyjnych w SAP HANA także do przetwarzania języka naturalnego (NLP) oraz obliczania złożonych algorytmów predykcyjnych w intuicyjny i przyjazny użytkownikowi sposób.

"SAP Customer Engagement Intelligence pokazał nam, jak można wpływać na decyzje zakupowe naszych klientów oraz zmniejszyć ilość zwracanych produktów", powiedział Michael Kuenzl, wiceprezes ds. systemów IT w firmie HSE24, zajmującej się sprzedażą artykułów domowych. "Sprzedajemy ponad milion produktów ośmiomilionowej rzeszy klientów. Szacujemy, że obniżenie stopy zwrotu o zaledwie jeden procent może przyczynić się do siedmiocyfrowej oszczędności liczonej w Euro. SAP Customer Engagement Intelligence umożliwia nie tylko odkrycie tendencji, pozwalających zwiększyć sprzedaż, ale też przygotowanie precyzyjnych kampanii marketingowych, pogłębiających lojalność klientów”.

SAP Customer Engagement Intelligence składa się z czterech w pełni zintegrowanych aplikacji analitycznych i mobilnych:

 

"Modele segmentacji klientów, które wcześniej trwały ponad 12 godzin, teraz mogą być przeprowadzone 985 razy szybciej“, powiedział Bernd Seidel, Business Solution Management w firmie Thomas Cook AG. "To ogromna różnica. Dzięki temu nasi klienci biznesowi mogą eksperymentować z różnymi modelami segmentacji, otrzymywać natychmiastowe wyniki oraz planować jeszcze bardziej spersonalizowane i lepiej stargetowane kampanie marketingowe.”

O SAP

SAP, lider na rynku oprogramowania dla przedsiębiorstw, pomaga uzyskiwać lepsze wyniki przedsiębiorstwom każdej wielkości i z każdej branży. Rozwiązania firmy SAP pozwalają przedsiębiorstwom i ich pracownikom efektywniej współpracować i lepiej wykorzystywać posiadane informacje biznesowe w celu zdobycia przewagi nad konkurencją. Oprogramowanie SAP jest wykorzystywane od sali posiedzeń zarządu po zaplecze magazynu i pracę w terenie, w magazynie i w sklepie, z wykorzystaniem komputerów stacjonarnych i urządzeń przenośnych. Aplikacje i usługi SAP umożliwiają ponad 238 tys. klientów prowadzenie działalności w sposób przynoszący zyski, szybkie dostosowywanie się do nowych warunków oraz ciągły rozwój.Więcej informacji o SAP można znaleźć pod adresem www.sap.comwww.sap.pl

Więcej informacji na stronie SAP Newsroom.

Śledź także SAP Polska na Facebooku https://www.facebook.com/SAPPoland oraz na Twitterze @SAPPolska